Громадсько-консультативна рада платників податків при Головному управлінні ДФС у Волинській області негативно оцінила законопроекти Ніни Южаніної, як такі що не створюють достатніх стимулів для легального ввезення вживаних авто з Європи, а також прийняла рішення повідомити про це Верховній Раді України і профільним міністерствам.

Це питання на черговому засіданні порушив член громадської ради, керівник «Громадянської позиції» на Волині Сергій Чуріков.

«Знадобилось кілька років, щоб комітет Южаніної видав свій варіант вирішення проблеми. Скасування обмежень на ввіз ЄВРО-5 – це добре. Зниження акцизів – теж добре. Хоча я дуже сумніваюся, що когось задовольнить зниження вартості розмитнення з 500% від вартості авто до 250%. Є в цьому законопроекті і батіг для тих, хто вже їздить на таких автомобілях. Можна буде кататись тільки в режимі транзиту 5/10 днів. Я не вірю, що сотні тисяч людей просто так віддадуть свою власність на шрот. Повірте, люди налаштовані рішуче. Ми хочемо блокування митниць?»

Сергій Чуріков озвучив своє бачення стимулів для легального ввезення вживаних автомобілів з Європи. Інакше, каже, молодь просто покидатиме Україну і шукатиме державу, де вона зможе реалізувати свою мрію.

«Потрібно взяти і прибрати зайві податки - акциз та збір в пенсійний фонд. Оця ручка, телефон, коли перетинає кордон, сплачуються лише мито і ПДВ. Так само має бути з автомобілями. Чи це розкіш? Хіба авто за 800 доларів може бути розкішшю? У багатьох з присутніх тут телефон дорожчий. На деяке обладнання скасовують мита і ПДВ взагалі. Авто теж може бути основним засобом для підприємця.

Потрібно розробити законопроекти, які створять умови, коли вартість розмитнення авто (незалежно від віку та об’єму двигуна) не буде перевищувати 30%, як на більшість товарів, що імпортується», - підкреслив Чуріков.

Члени громадської ради підтримали пропозицію. Дехто апелював до досвіду інших держав. Так, зокрема, якщо якийсь вид продукції не виробляється в країні, то є практика скасування мита на її ввезення взагалі. Це може бути актуальним і для України, адже вітчизняний автопром не забезпечує потреб.

Виконувач обов'язків керівника Волинської митниці Тетяна Кравець подякувала Сергію Чурікову за такий підхід до вирішення проблеми. На її думку, пропозиції щодо зменшення мита – слушні.

«Ми вас підтримуємо в тому, що треба дати можливість людям придбати нормальне авто. Якщо це вдасться, то свідомі громадяни виїдуть сплативши штраф за порушення митних правил і ввезуть це авто в Україну легально», - зазначила представниця митниці.

Таким чином, члени засідання, обговоривши питання, ухвалили рішення повідомити Верховній Раді та профільним міністерствам, що зміни в законопроектах 8487 та 8488, що знаходяться на розгляді в українському парламенті, не містять достатніх стимулів для легалізації імпорту вживаних авто, а заходи щодо контролю можуть призвести до масштабних акцій протесту як на Волині, так і по всій Україні.

Також пропонують закликати депутатів Верховної Ради та міністерство фінансів підготувати законопроекти з урахуванням думки громадськості, які б суттєво підсилювали стимули легального імпорту. Зокрема, йдеться про зменшення платежів і вартості розмитнення.